Euro Bölgesi’nde tüketicilerin enflasyon beklentisi son 1 yılın zirvesinde

Avrupa Merkez Bankası Nisan Ayı Tüketici Beklentileri Anketi Sonuçları Açıklandı

Avrupa Merkez Bankası (ECB), nisan ayı Tüketici Beklentileri Anketi sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Euro Bölgesi’ndeki tüketicilerin gelecek 12 ay için ortalama enflasyon beklentisi yüzde 0,2 artarak yüzde 3,1’e yükseldi. Bu durum, geçen yılın aynı dönemine kıyasla en yüksek seviyeye ulaştı.

Araştırmaya göre, tüketicilerin önümüzdeki 3 yıl için enflasyon beklentisi yüzde 2,5 seviyesinde sabit kalırken, 5 yıllık enflasyon beklentisi yüzde 2,1 seviyesinde devam etti.

Anket sonuçlarına göre, bölgedeki tüketicilerin ekonomik büyümeye yönelik beklentileri olumsuz bir seyir izliyor. Mart ayında eksi yüzde 1,2 olan Euro Bölgesi ekonomik büyüme beklentisi, nisan ayında eksi yüzde 1,9’a geriledi.

ECB’nin aylık olarak yayımladığı Tüketici Beklentileri Anketi, Euro Bölgesi’ne üye 11 ülkeden yaklaşık 19 bin kişiyle gerçekleştiriliyor. Bu ankette ortaya çıkan enflasyon beklentileri, Avrupa Merkez Bankası’nın para politikasında belirleyici bir rol oynuyor.

Related Posts

Türk Devletleri Banka Birlikleri Bişkek’te

Türk dünyasının bankacılık temsilcileri Bişkek’te bir araya geldi. Ekonomik entegrasyon, ortak projeler ve finansal okuryazarlık toplantının ana gündemiydi. Konsey’in bir sonraki durağı ise Kazakistan olacak.

Bakanlık açıkladı: Ödemeler hesaplara yatırılmaya başladı!

Kurban Bayramı nedeniyle yaşlı ve engelli aylıklarının ödemeleri erken yapıldı. Sosyal yardım programları kapsamında hak sahiplerinin hesaplarına destek ödemeleri aktarıldı. Ödemelerin vatandaşlara hayırlı olması temenni edildi.

ABD hegemonyası üzerine

Hegemonya çift boyutlu bir kavramdır. Bunu, kuvvet dayatması ile rızanın birliği olarak değerlendirebiliriz. Her hegemonik oluşum, ister istemez bir boyutuyla askerî bir kuvvet; diğer boyutuyla da bu kuvvetin varlığına dayalı kültürel bir kudret icap ettirir. Hiç şüphesiz, her ikisini de besleyen esas unsurun ekonomik üstünlük ve kaynak zenginliği olduğunu ıskalamamak gerekir. II.Umûmî Harp sonrasında kurulan ABD Hegemonyası tam da buna işâret eder. ABD, II.Umûmî Harpte alt üst olan ve yıkılmış

Volkswagen aslında otomobilden daha fazla sosis satıyor

Alman otomotiv devi Volkswagen, otomobil üretiminin yanı sıra uzun yıllardır süpermarket raflarında sosis ürünleriyle yer alıyor. Hatta enteresan şekilde sosis ürünleri otomobil satışlarının üzerine çıkyor.

Türkiye’nin en güçlü markası belli oldu. Rakiplerini ezdi geçti

Migros, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yayımlanan 2025 yılı “En Güçlü Markalar” listesinde zirveye yerleşerek, ‘Türkiye’nin En Güçlü Markası’ oldu. Yapılan açıklamaya göre, ‘Türkiye’nin En Güçlü 10 Türk Markası …

Bakan Şimşek’ten büyüme rakamları açıklaması: Dezenflasyon devam ediyor

Bakan Şimşek X hesabı üzerinden yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: Ekonomimiz ılımlı büyümesini sürdürürken dezenflasyon devam ediyor. İlk çeyrekte büyüme yıllık yüzde 2 olarak gerçekleşti. Cari açığın milli gelire oranı yıllık yüzde 0,9 ile …