Volkswagen aslında otomobilden daha fazla sosis satıyor

Volkswagen Artık Sosis İşinde! Otomobil Devi Market Raflarında Currywurst Sosisleriyle Boy Gösterecek

Otomobil üretmesiyle tanınan bir marka, şimdi market raflarında sosisleriyle boy gösterecek. Alman otomotiv devi Volkswagen, direksiyon başından mutfak tezgâhına geçiyor. Maddi darboğazla mücadele eden şirket, yıllardır fabrika kültürünün bir parçası olan Currywurst sosislerini artık Almanya genelinde satışa sunma kararı aldı. Üstelik bu sosisler, bazı yıllarda otomobil satışlarını bile geride bırakıyor.

SOSİS MACERASI 1973’E UZANIYOR

Volkswagen’in sosis üretimi aslında yeni bir girişim değil. Şirket, 1973 yılında Almanya’nın Wolfsburg kentindeki fabrikasında çalışanlarına yemek olarak sosis üretmeye başladı. “Currywurst” adı verilen bu özel tarif, kısa sürede büyük ilgi gördü ve zamanla markanın kültürel sembollerinden biri haline geldi.

Yıllar içinde sadece çalışanlara değil, Volkswagen’in sponsor olduğu etkinliklerde ve bazı yerel süpermarketlerde de satışa sunulan Currywurst sosisleri, şimdi ülke genelindeki tüm zincir mağazalarda yer almaya hazırlanıyor.

MİKRODALGAYA HAZIR, ÖZEL PAKETLİ ÜRÜNLER GELİYOR

Autocar tarafından paylaşılan bilgilere göre, sosisler mikrodalgada ısıtılmaya uygun şekilde özel olarak paketlenecek. İlk etapta Almanya’nın kuzey ve doğu bölgelerinde raflara çıkacak olan ürünler için ülke çapında bir lansman planlanıyor. Sosislerin domuz etinden üretildiği, geleneksel tarife sadık kalındığı belirtiliyor.

SATIŞLARI OTOMOBİLLERİ GERİDE BIRAKTI

2024 yılı verileri, bu sıra dışı ürünün ne denli ciddi bir satış potansiyeline sahip olduğunu gözler önüne seriyor. Volkswagen, geçtiğimiz yıl 5,2 milyon adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Aynı dönemde satılan Currywurst sosis miktarı ise 8,6 milyon adede ulaştı. Grup genelinde toplam araç satışı 9 milyon seviyesinde kalırken, sosis satışlarının başarısı dikkat çekti.

Related Posts

Türkiye’nin en güçlü markası belli oldu. Rakiplerini ezdi geçti

Migros, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yayımlanan 2025 yılı “En Güçlü Markalar” listesinde zirveye yerleşerek, ‘Türkiye’nin En Güçlü Markası’ oldu. Yapılan açıklamaya göre, ‘Türkiye’nin En Güçlü 10 Türk Markası …

Bakan Şimşek’ten büyüme rakamları açıklaması: Dezenflasyon devam ediyor

Bakan Şimşek X hesabı üzerinden yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: Ekonomimiz ılımlı büyümesini sürdürürken dezenflasyon devam ediyor. İlk çeyrekte büyüme yıllık yüzde 2 olarak gerçekleşti. Cari açığın milli gelire oranı yıllık yüzde 0,9 ile …

Rekabet Kurumu’ndan Arzum’a para cezası

Rekabet Kurumu’na dudak uçuklatan para cezası geldi. Kurum, satış fiyatlarına müdahale eden Arzum’a 11,4 milyon Türk lirası ceza verdi.

Kurbanlık fiyatları cep yakıyor

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar kurban fiyatlarına dair açıklamalarda bulundu. Bayraktar, kurbanlık fiyatlarının büyükbaşta yüzde 21, küçükbaşta yüzde 25,9 arttığını söyleyerek, ortalama fiyatların hayvan başına büyükbaşta 80 bin lira ila 350 bin lira, küçükbaşta 13 bin lira ila 40 bin lira arasında değişeceği görülüyor.

15 ülkeden ortak kararı: Yeni para birimi geliyor

Sömürge ülkelerden kalan farklı para birimlerini terk etmeye hazırlanan Afrika ülkeleri, 2019’da yeni ortak para birimi ‘eko’nun kurulmasına karar vermişti. 6 yılda ülkeler mali altyapıyı yeni para birimine hazırlamaya çalışırken, Batı Afrika Devletleri Ekonomik Topluluğu (ECOWAS), “eko”nun hayata geçirilmesi yönündeki çalışmalarını yoğunlaştırdı.

Euro Bölgesi’nde tüketicilerin enflasyon beklentisi son 1 yılın zirvesinde

Avrupa Merkez Bankası (ECB), nisan ayı Tüketici Beklentileri Anketi sonuçlarını yayımladı. Buna göre, Euro Bölgesi’ndeki tüketicilerin gelecek 12 ay için ortalama enflasyon beklentisi yüzde 0,2 artışla yüzde 3,1’e ulaştı. Böylece, enflasyon …